vrijdag 8 april 2011

Het begin

Voor mijn opleiding tot natuurvoedingskundige aan de Kraaybeekerhof maak ik als stage een soort kookboek voor kinderen van 2 tot 4 jaar verdeeld in seizoenen. Op dit blog wil ik hetgeen ik heb verzameld/samengesteld aan recepten en informatie opschrijven. Het gaat hier om biologisch, vegetarische recepten.
  Mijn idee van goede voeding is: biologisch en zo min mogelijk bewerkt, dit geldt uiteraard voor fruit en groente, maar ook voor bijvoorbeeld melkprodukten, ik gebruik het liefst roomboter en volle melk, zoals de natuur het bedoelt heeft zeg maar.
  Zelf probeer ik sinds een aantal jaar (en sinds ik een moestuin heb) meer met de seizoenen mee te eten. Kolen en bieten kwamen bij ons eigenlijk nauwelijks het huis in. Daarom heb ik een groenteabonnement genomen bij http://www.kievitamines.nl/ en een heleboel kookboeken aangeschaft met allemaal hele, lekkere recepten. Ik hoop  iedereen dan ook te inspireren met deze site en weer voedsel te eten met de kinderen zoals voedsel eigenlijk bedoeld is!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten